2/11/2017    502

Asya ve Avrupa kıtalarını ilk kez deniz tabanı altından geçen bir karayolu tüneliyle bağlayan Avrasya Tüneli Projesinin, planlanan süreden önce hizmete girmesi için çalışmalar sürerken, devletin zirvesindeki isimler de şantiyelere ziyaretlerde bulundular.

Başbakan Yıldırım: "Bir Hayali Gerçekleştiriyoruz"

Dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 19 Mart 2016 günü Avrasya Tüneli Haydarpaşa şantiyemizi ziyaret ederek incelemelerde bulundu. Yıldırım'a eşlik eden Yapı Merkezi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ersin Arıoğlu, Yapı Merkezi İnşaat ve ATAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu ve ATAŞ CEO'su Seok Jae Seo, çalışmalar hakkında bilgi verdiler. Bakan, beraberindeki basın mensuplarına da proje ile ilgili açıklamalarda bulundu. Yıldırım konuşmasında; "Arkadaşlar görüyorsunuz, dünyanın en büyük projelerinden birini sonuçlandırmak için buradayız. Bundan 10 yıl önce böyle dünya çapındaki projelerde Türk müteahhitler altyüklenici olurdu. Avrasya Tüneli Dünya devi şirketler üstyüklenici olurdu. Şimdi tersine döndü. Bir hayali gerçekleştiriyoruz" dedi.

Mehmet Şimşek, AB Komisyonu Üyeleri İle Birlikte Gezdi.

Ekonomiden Sorumlu Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek ile Avrupa Birliği Komisyonu Üyeleri, 25 Nisan 2016'da projemizi ziyaret ederek, projenin Avrupa yakası çıkış noktasında Çatladıkapı şantiyesinde incelemelerde bulundu. YM İnşaat ve ATAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu; Başbakan Yardımcısı Şimşek, Avrupa Komisyonu İş, Büyüme, Yatırım ve Rekabetçilik Konularından Sorumlu Başkan Yardımcısı Jyrki Katainen, 13 AB Komisyonu´nun Genişleme ve Komşuluk Politikalarından Sorumlu Üyesi Johannes Hahn, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ve beraberindeki heyete, proje hakkında sunum yaptı. Bakan Şimşek ve TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu projenin başarılı bir şekilde ilerlemesinden duydukları memnuniyeti dile getirdi. Sunum sonrası heyet, ETB tünel inşaatında incelemelerde bulundu ve işçilerle hatıra fotoğrafı çektirdi. Şimşek, Katainen ve Hahn´ın şantiye anı defterinde projeden övgüyle bahsettikleri bu kısa ziyaret, heyete günün anısına hediye verilmesiyle sona erdi.

Ahmet Arslan: "Proje Alınabilecek En Prestijli Ödülleri Aldı"

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 9 Haziran 2016 tarihinde şantiyeyi ziyaret ederek, incelemelerde bulundu. Arslan'a eşlik eden Yapı Merkezi İnşaat ve ATAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu, ATAŞ CEO'su Seok Jae Seo ve Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Tanrıverdi, devam eden çalışmalar hakkında bilgi verdiler. Başar Arıoğlu, Bakan Arslan'ın Avrasya Tüneli Projesinin altına imza atan isimlerden biri olduğunu 14 BİZ'im Şirketler belirtti ve Bakan Arslan'a, Ocak 2009'da ilk imzalar atılırken çekilen fotoğrafın yer aldığı anı plaketini takdim etti. Arslan, basın mensupları ile Avrasya Tüneli içinde Boğaz'ın altında bir süre yürüdükten sonra, projenin depreme karşı dayanıklılığını artıran sismik contaların incelemesini yaptı. Bakan Arslan, deniz yüzeyinin 106 metre altında olan tünelin en derin noktasında basın mensupları ve proje çalışanlarıyla hatıra fotoğrafı çektirdi. Bakan Arslan, Avrasya Tüneli'nin Avrupa çıkış noktasında bulunan son tabliye üzerinde basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. Bakan Arslan, ‘'Avrasya Tüneli rekorlar içeren bir proje. Avrasya Tüneli; İstanbul'a, Tarihî Yarımada'ya yük olmaya değil, yükünü almaya gelen Marmaray'ın kardeşidir ve o Avrasya ki dünya çapında ödüller almıştır. Tünelciliğin Nobel'i, Oscar'ı ne derseniz deyin, alınabilecek en prestijli ödülleri aldı. Çevrecilik anlamında da ortaya katkı koyabilecek bir proje oldu ve bu alanda da ödüller aldı" dedi. Konuşmasında projeyle ilgili detayları paylaşan Bakan Arslan, şöyle devam etti: "Bu rekor proje, İstanbul'da Tarihî Yarımada'daki trafiğin İstanbul'u daha fazla yormadan denizin altından Anadolu yakasına geçmesini sağlıyor. Anadolu yakasından da, köprüleri kullanmadan 15 dakikada Avrupa yakasına geçme imkânı tanıyor. Avrasya Tüneli'nden günde 120 bin araç, yılda yaklaşık 40 milyon aracın geçmesini bekliyoruz. Bu projenin getirdiği kolaylıklarla, 120 bin rakamını sene içinde geçip, onun da üzerinde rakamlara çıkacağız. Avrasya Tüneli, 2.500 yılda bir olması olasılığı düşünülen en büyük depremde dahi en ufak bir hasar almadan hizmete devam edecek."