2/1/2017
452

"Bu hat, başlı başına bir renk katacak. Şehir, genel anlamda değişmeye yüz yutan bir şehir, Cezayir'in en büyük alışveriş merkezi burada açıldı. Onun dışında bu tramvay da tabi ki önümüzdeki yıllarda şehirde büyük bir değişikliğe yol açacak."

Öncelikle Çağatay Kurtuluş kimdir? Biraz kendinizden bahsedebilir misiniz?

Frankofon eğitimli biriyim. Saint Benoit Lisesi mezunuyum. Galatasaray Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünü bitirdikten sonra inşaat sektöründe çalışmaya başladım. Uzun yıllar, yaklaşık 9-10 sene, ENKA İnşaat'ta görev yaptım. 2013 yılı itibariyle ENKA'dan ayrıldıktan sonra 1 sene kadar Rönesans Holding'de proje müdür yardımcısı olarak, saha sorumlusu olarak çalıştım. 2014 yılının Ocak ayından itibaren Yapı Merkezi'nde çalışmaya başladım. Aynı yılın Kasım ayından beri de Setif Tramvayı Projesi'nde proje müdürüyüm.

Biraz da aile ve sosyal hayatınızdan bahsedelim mi? Mesela aileniz burada mı? Cezayir'deki hayatınız nasıl gidiyor?

Ailem burada değil, eşim Cezayirli, kendisi İstanbul'da çalışıyor. 2 çocuğumuz var. Bir tanesi okula gidiyor. Bu nedenlerle ailemin düzenini bozmam mümkün olmuyor. Olabildiğince sık aralıklarla gidip, Cezayir'de çalışma olmadığı günlerde, hafta sonları, kendilerini görmeye çalışıyorum.

Hayat tabi ki şantiyede geçiyor, aileniz de burada olmadığı için genellikle işe yoğunlaştınız sanıyorum.

Buradaki bütün zamanımız şantiyede geçiyor. Yani zaten şantiyecilikte gece-gündüz işten başka bir şey düşünülmüyor. Kampta kalıyoruz, kampta uyuyoruz, kampta kalkıyoruz. Böyle bir süreç var.

Peki, Setif Tramvayı Projesinden bahsedelim. Proje şu an ne aşamada, nasıl ilerliyor?

Proje, planlanana oranla gecikme yaşadı. Özellikle dizayn ve onay süreçlerinde gecikmeler oldu. Bunun dışında, projede öngörülmeyen birtakım ek işler karşımıza çıkıyor. Bu nedenlerden dolayı, teklif planlamasında öngörülene göre gecikme yaşadığımız söylenebilir. İşveren bu konularda bilgilendirildi.

Projenin Setif vilayetine katkısı ne olacak? Tabi ki raylı sistem her zaman her şehre artı değer katar. Setif şehrine bildiğim kadarıyla, Cezayir'in en çok nüfusa sahip ikinci veya üçüncü şehri...

Projemizi yalnızca bir raylı sistem projesi olarak görmemek gerek, bu proje ayrıca bütün şehrin havasını değiştirecek, mimarisini de etkileyecek.

Proje, şehrin havasını değiştirecek bir özelliğe sahip, şehir merkezinden geçiyor ve toplam 15,2 km'lik bir hat… Bu hat, başlı başına bir renk katacak. Şehir, genel anlamda değişmeye yüz yutan bir şehir, Cezayir'in en büyük alışveriş merkezi burada açıldı. Onun dışında bu tramvay da tabi ki önümüzdeki yıllarda şehirde büyük bir değişikliğe yol açacak.

cagatay_kurtulus_3.jpg

Mutlaka zorluklar vardır. Mesela şu an kar yağıyor, iklimi biraz daha sert, Sidi Bel Abbes'te de Alger'de de daha yumuşak bir hava gözlemledim. İklim dışında da bir sürü zorluk vardır... Nasıl başa çıkıyorsunuz?

Afrika'da olmamıza rağmen, Setif kar alan bir bölge, özellikle geçen sene çok sert bir kış geçirdik. Yaklaşık 1-2 ay iş durdu. Bu durum, müşavirlikte kayıt altına alındı. İşin durma süresi, proje süresine direkt etki eden uzunluktaydı. Bu sene biraz daha rahat geçti iklim anlamında, kar nedeniyle sadece 2-3 gün boyunca iş durdurduk. Onun dışında hava umduğumuzdan daha iyi, hatta Setif'te geçen yıllara oranla en iyi iklim koşulları yaşanmış durumda. Bunun dışında genelde yerel idarelerle sürekli iletişim halindeyiz. Onların projeye katkısı, onların bu işi bitirme isteği ve hevesi işin hızına da doğrudan etki ediyor. Bu anlamda, duyduğum kadarıyla SBA ve diğer projelere göre biraz daha avantajlı durumdayız.

Son olarak, YM merkeze bir mesajınız var mı?

Merkezin desteğinin devamı bizim için önemli. Zaten işbirliği içinde çalışıyoruz. İhtiyaçlarımız doğrultusunda ekip ve malzeme sevkiyatları konusunda desteklerini devam ettirirlerse memnun oluruz. Teşekkürler…